Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

lubelskie

English 
baner

Warsztaty na temat produktu tradycyjnego

28.12.2017

                     "Warsztaty na temat produktu tradycyjnego”

           W terminie od 11.12.2017 r. do 22.12.2017 r. na terenie powiatu krasnostawskiego zrealizowany został projekt pt. „Warsztaty na temat produktu tradycyjnego”. Tematyka przedsięwzięcia dotyczyła wykorzystania lokalnych zasobów regionalnych z terenu województwa lubelskiego oraz produktu tradycyjnego.

             W dniu 14 grudnia 2017 r. w Fajsławicach odbyło się pierwsze spotkanie, podczas którego przeprowadzono warsztaty wypiekania pierników. Uczestnicy szkolenia zapoznali się ze zwyczajami wypiekania pierników, a także wykonali cztery rodzaje pierników. Zrealizowane zostały również warsztaty kulinarne obejmujące przygotowanie potraw wpisanych na listę produktów tradycyjnych z terenu województwa lubelskiego prowadzoną przez MRiRW. Oba szkolenia cieszyły się dużym zainteresowaniem.

             W dniu 19 grudnia 2017 r. w Krasnej Chacie, w miejscowości Wał odbyło się drugie spotkanie, podczas którego przeprowadzono warsztaty świąteczne
z wykonywania ozdób choinkowych ze słomy, w tym barwnych pająków, aniołków, stroików oraz bąbek. Powyższe warsztaty przeprowadziła twórczyni ludowa – Pani Wiesława Kucharzyk. Odbyły się również bardzo interesujące warsztaty zielarskie, podczas których każdy uczestnik mógł skomponować przyprawową mieszankę z ziół oraz syrop tymiankowy.

            Dodatkowo podczas dwóch dni trwania spotkań odbyły się szkolenia dotyczące współczesnych metod marketingu produktów tradycyjnych, w tym odnajdowaniei ocenianie możliwości rynkowych, określenie grupy potencjalnych nabywców i dokładne ustalenie ich potrzeb. Opracowano także strategię dystrybucji i ceny produktu tradycyjnego oraz przygotowano strategię komunikacji z rynkiem i potencjalnymi nabywcami. Pan Jakub Partyka omówił zasady oznakowania i promocji produktów tradycyjnych. Uczestnikami warsztatów byli m.in. przetwórcy z terenów wiejskich i ich pracownicy, przedstawicielki Kół Gospodyń Wiejskich

           Przedsięwzięcie zostało sfinansowane ze środków Schematu II Pomocy Technicznej PROW 2014-2020.

 

 


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009